در حال بارگزاری...
وبلاگ

کال تو اکشن (CTA) رو رسمی به کار ببریم یا غیر رسمی؟!

شروع کنید یا شروع کن؟!
۱۷ شهریور ۱۴۰۱ سینا رضانواز تبلیغات، تجربیات کاری، دیجیتال مارکتینگ

برای یکی از کسب‌وکارهای حوزه سلامت که باهاشون توی مدیااد همکاری داشتیم بر اساس بخش‌بندی‌های متنوعی از مخاطبان هدفی که داشت روی رسانه‌های مختلفی تبلیغ رو شروع کردیم. بعد از گذشت دو روز از کمپین، وقتی اثربخشی محتواها رو بررسی می‌کردیم به این نکته جالب در مورد این تبلیغ‌دهنده پی بردیم که:

 

برای سایت‌های با مخاطب‌های سنین بالاتر مثل سایت‌های خبری، لحن‌های رسمی‌تر و برای سایت‌های سرگرمی و جوان‌پسندتر مثل سایت‌های تکنولوژی، لحن‌های غیر رسمی‌تر، نرخ کلیک و تبدیل بالاتری بدست آوردیم.

مثال:
سایت‌های خبری: با چکاپ آنلاین، سریع‌تر مسیر سلامتی را شروع کنید.
سایت‌های سرگرمی: آنلاین چکاپ کن و مسیر سلامتیت رو شروع کن.

 

شاید بدیهی به نظر برسه ولی جالبه که همین قضیه برای کسب‌وکاری که توی حوزه کلاس آنلاین بود هم تست کردیم اما جواب نداد! در اصل هر کسب‌وکاری باید از تحلیل دیتاهای هر کمپینی که ران میکنه به این برسه که چه نوع مواردی برای خودش جواب میده و چه کیووردها و لحن‌هایی برای هر بخش مشتریانش عملکرد بهتری داره.

 

پ.ن:
جالبه بدونین جمله: با چکاپ آنلاین، سریع‌تر درمان را شروع کنید؛ هم نسبت به جمله: با چکاپ آنلاین، سریع‌تر مسیر سلامتی را شروع کنید؛ نرخ کانورژن یک سوم داشت که شاید نشون میده کلمه درمان، بار منفی داشته!